img not found!

+90 216 575 25 43

img not found!
img not found!

Hedeflerimiz

Ana Sayfa Hedeflerimiz
img not found!

1. Dil Gelişimi

Dil, anaokulunda başarıya giden yolun temelidir. Çocukların sözlü iletişim becerilerini geliştirmek, dinleme alışkanlığı kazandırmak ve dilin ses ve görsel bileşenlerine yönelik farkındalık yaratmak okul öncesi eğitimimizin önceliklerindendir.

2. Bedenlerini Tanıyıp Farkındalık Kazanmalarını Sağlamak

Bu etkinlikler çocukların hayal güçlerini geliştirir, duygularını ifade etmelerini sağlar ve fiziksel yeteneklerini artırır:

  • Fiziksel kapasitelerini keşfetmek
  • Motor becerilerini ve dengelerini geliştirmek
  • Mekânda ve zamanda kendilerini daha iyi konumlandırmak
  • Bedenlerini tanıyıp farkındalık kazanmalarını sağlamak

Bu çalışmalar aynı zamanda çocuklarda iş birliğini, farklılıklara saygıyı ve sağlıklı beden farkındalığını teşvik eder. Fiziksel aktiviteler, kız ve erkek öğrenciler arasında eşitlik sağlamak için de önem taşır.

img not found!
img not found!

3. Sanatsal Faaliyetler Yoluyla Hareket, İfade ve Anlama

Sanatsal eğitim; görsel sanatlar (resim, heykel, çizim, fotoğraf, sinema, grafik tasarım, dijital sanatlar), işitsel sanatlar (şarkılar, enstrümantal ve vokal müzik) ve sahne sanatları (dans, tiyatro, sirk sanatları, kukla gösterileri) gibi alanları kapsar. Anaokulu, sanata erişimde çocukların ilk adımını oluşturur ve onlara kişisel sanatsal kültür geliştirme imkânı sunar.

4. İlk Matematiksel Becerileri Kazanmak

Sayıları ve Kullanımlarını Keşfetmek: Çocuklar doğuştan miktarları ve büyüklükleri sezgisel olarak karşılaştırma yetisine sahiptir. Anaokulu, bu doğal yetiyi geliştirerek sayıların miktar, sıra ve pozisyon gibi farklı işlevlerini öğretmeyi amaçlar.

Şekilleri, Büyüklükleri ve Düzenli Dizileri Keşfetmek: Çocuklar erken yaşlarda şekilleri (kare, üçgen gibi) ve büyüklükleri (uzunluk, hacim, kütle gibi) ayırt edebilirler. Anaokulunda, bu algıları geliştirmek için çeşitli nesnelerle deneyim kazanmaları sağlanır.

img not found!
img not found!

5. Dünyayı Keşfetmek

Zaman ve Mekânda Yönünü Bulmak: Çocuklar, doğdukları andan itibaren çevrelerini keşfederken zaman ve mekâna dair sezgisel deneyimler yaşarlar. Anaokulu, bu algıları bilinçli hale getirerek, çocukların olayları zaman ve mekân bağlamında anlamalarını destekler.

Canlılar, Nesneler ve Maddelerin Dünyasını Keşfetmek: Çocuklar günlük yaşamda çevrelerindeki canlı ve cansız varlıkları gözlemler. Okul, bu gözlemleri bilinçli hale getirmek için çocukları sorgulamaya, ilişkiler kurmaya ve sonuçlar çıkarmaya teşvik eder. Çocuklar, canlı ve cansız varlıkları ayırt etmeleri sağlanır.

Disiplinler Arası Bir Alan: Bağımsızlık Kazanımı

LPİ, küçük yaştaki çocukların bağımsızlık kazanımına büyük önem vermektedir. Bu, her bireyin sağlıklı ve dengeli gelişimi için temel bir eğitim çalışmasıdır. Öğretmenlerimiz ve eğitim kadromuz, velilerle sık sık iletişim kurarak, her çocuğun şu üç alanda bağımsızlık geliştirmesine destek olmayı hedefler:

  • Duygusal ve Sosyal Bağımsızlık: Çocuk, zamanla yetişkin desteğinden yavaş yavaş ayrılarak, karşılaştığı durumlarda tek başına hareket edebilme becerisi kazanır.
  • Fiziksel Bağımsızlık: Çocuk, fiziksel kapasitesinin farkına varır; günlük yaşam becerilerini öğrenir ve hareketlerini kontrol etmeyi başarır.
  • Zihinsel Bağımsızlık: Çocuk, kendi başına düşünme becerisi kazanır; öğrenme araçlarını kullanarak bilgi edinir, öğrendiklerini farklı durumlara uyarlama becerisi geliştirir; öğrenmeyi öğrenir ve kendi gelişimini değerlendirebilir.

Bilgi Talep Formu